Moć beba u reklamama

Branka Novčić Korać

23. Novembar, 2021

  • #marketing

4 min

Sigurno ste barem jednom u životu čuli izraz „Mišelin beba“. Ovaj izraz je potekao iz marketinga, tačnije iz reklame za gume poznatog brenda Michelin iz 1985. godine. Upotreba beba u reklamama jedan je od najstarijih marketinških „trikova“, visoko efikasan i zlata vredan. Pravilo je jednostavno – bebe, životinje i lepe žene prodaju proizvode.

Od kada je sveta i veka, ljudi su „slabi“ na bebe. Malo šta je slađe od male, mirišljave, pufnaste bebice koja nas gleda znatiželjnim očima. Bebe kod ljudi pokreću najlepša pozitivna osećanja i privlače pažnju. Nauka kaže da je naš pozitivni, emotivni odgovor zapravo instinktivna reakcija koju imamo kada vidimo bebe. Opsežno istraživanje Univerziteta u Oksfordu, katedra za psihijatriju, potvrdilo je da ljudi emotivno, empatično i iracionalno reaguju na bebe. Primenom neuromarketinga naučnici su zaključili da se u mozgu odraslih ljudi aktiviraju centri zaduženi za emocije svaki put kada vide slike beba. Sličan šablon uočen je i kod muškaraca koji su ovako reagovali na „baby face“ žene.

Foto: Neuroscience Marketing/Oxford University

S toga, moć koju bebe imaju u marketingu i reklamama ne iznenađuje. Jedan od najboljih primera kako su bebe godinama korišćene u reklamama jeste brend vode Evian. Više od 20 godina u reklama Evian vode, bebe su glavni glumci, metaforički upućujući na čistoću i visok kvalitet vode, kao i da nas voda čini večito mladima

Foto: Advetising Age/Evian

Od domaćih brendova, primer koji me oduševljava godinama je reklama toalet papira brenda Perfex. Pod sloganom „Lakše se briše“, Perfex je 2009. godine uspešno povezao decu i pačiće sa toalet papirom, koristeći metaforu da potrošačima ilustruju osećaj korišćenja svojih proizvoda.

Foto: Youtube/Perfex

Poslednjih godina sa ekspanzijom digitalnog marketinga i društvenih medija, tradicionalne reklame zamenjene su sadržajem koji kreiraju sami korisnici neretko influenseri. Deca i životinje, posebno kućni ljubimci, mace i kuce caruju Internetom. U digitalnoj eri, bebe i životinje predstavljaju sadržaj koji izaziva najviše pozitivnih reakcija korisnika na društvenim mrežama. S toga su se pravila marketinga donekle promenila. Metaforičko povezivanje beba, dece i životinja sa brendovima dobilo je novi oblik i novu arenu. Danas, brendovi tragaju za influenserima, mikro i nano influenserima, koji će kroz stvarniju prizmu reklamirati njihove proizvode. Ono što se nije promenilo jeste etička strana reklama. Na roditeljima influenserima, kao i na brendovima je odgovornost da postave granice do kojih će se bebe i deca eksponirati u svrhe reklamiranja proizvoda. Zato budite obazrivi, jesu bebe slatke i kuce slatke, i da sigurno će izazvati reakcije, imaćete dobar engagement, puno lajkova i deljenja, samo pazite koja je cena svega toga.

x
biznis
Jovana Antić
Zakaži
Biografija

Jovana Antić je završila osnovne i master studije na Univerzitetu Bocconi u Milanu, smer Međunarodna ekonomija. Posle završetka studija, 10 godina je gradila korporativnu karijeru u vodećoj farmaceutskoj kompaniji u regionu Hemofarm. U korporaciji, Jovana je radila u sektoru marketinga i restruktuiranja. Takođe, u periodu od 2011. godine do 2015. godine radila je kao zamenik direktora kompanije Velexfarm, specijalizovane za veleprodaju lekova. Po povratka u Hemofarm bila je angažovana kao savetnica generalnog direktora za marketing, da bi od 2017. godine postala Senior Direktor tima za marketing i prodaju CHC i OTC lekova. 2019. godine napušta korporativni svet i posvećuje se preduzetništvu i konsaltingu. Nekoliko godina je bila angažovana kao konsultant u Hemofarmu za marketing, komunikacije i digitalne transformacije.

Paralelno sa radom u korporaciji, pasionirano se bavila preduzetništvom i počela da gradi svoj brend KOOZMETIK, jedan od prvih domaćih brendova prirodne kozmetike, proizveden u Srbiji. Brend Koozmetik je danas jedan od lidera u kategoriji prirodne kozmetike, a istakao se kvalitetom i celokupnim nastupom na tržištu Srbije. Nakon uspeha brenda Koozmetik, Jovana je nastavila sa preduzetničkim poduhvatima. Od 2018godine pokreće svoj novi brend za dizajn, proizvodnju i prodaju dečije odeće MALO.

“Preduzetništvo je nešto čemu sam težila od kada sam bila mala, a to znači, da danas imam ideju, sutra je validiram sa sobom i tržištem, a već prekosutra krećem u realizaciju iste. Imam dvoje dece i 2 biznisa koje su oni pokrenuli zajedno sa mnom. Sa prvim detetom KOOZMETIK, a sa drugim MALO. Svaki dan mi je ispunjen izazovima i radošću kada te izazove rešim ili dostižem. Uvek razmišljam da sve uradim na 110%, i nije mi teško da se za tih poslednjih 10% posebno angažujem. Biram najbolji tim neistomišljenika sa pravim vrednostima, i verujem u ljude, edukaciju i kvalitet. ‘’

x
MARKETING
Branka Novčić Korać
Zakaži
Biografija

Branka Novčić Korać je ekspert u oblasti brend menadžmenta, sa fokusom na razvoju brend identiteta i upravljanju imidžom brenda.

Docent na Katedri za Marketing menadžment i odnose s javnošću Fakulteta organizacionih nauka, Univerziteta u Beogradu. Doktorirala je 2015. godine u oblasti brendiranja područja, na temi „Razvoj modela brendiranja nacija“, a fokus disertacije bio je na istraživanju interne i eksterne percepcije brenda Srbije. U oblasti brendiranja područja akademski se usavršavala u Italiji (Universitadegli Studi di Milano, Dipartimento di ScienzeSociali e Politiche), Austriji Center for Southeast European Studies, University of Graz) i Sloveniji (Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede).

Profesionalno i stručno usavršavanje nastavila je i tokom rada na Fakultetu, radeći kao stručni saradnika i rukovodilac na projektima Arheološkog parka Viminacium, Dunavskog centra za kompetencije (Operativni marketing plan za destinaciju Cetral Danube Tour), Ministarstva poljoprivrede Republike Srbije (Strategija razvoja vinarstva i vinogradarstva Republike Srbije), Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam (Program turističkog brendiranja AP Vojvodine), Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija (Istraživanje stanja tržišta pružaoca usluga smeštaja), Tehnomanije d.o.o., Olimpijskog komiteta Srbije, brenda Equabottles (Slovenija), marketinške agencije Viralbeat (Italija), kao i kroz saradnju sa malim, domaćim brendovima.

Danas je saradnik u konsultantskoj kući Horwath HTL Beograd i suosnivač  nevladine organizacije Centar za brendiranje područja. Autor je knjiga, naučnih i stručnih radova.

x
Marketing Biznisa
Branka Novčić Korać
O nama
Svesne smo činjenice da su pomoć i poslovni saveti najviše potrebni malim biznisima, ali i da niste uvek u prilici da angažujete vrsne stručnjake. Iz tog razloga osmislile smo programe konsultacija po meri Vašeg biznisa. Kroz 3 programa konsultacija dobićete praktične savete i konkretna znanja, prožete primerima iz prakse, koji će unaprediti Vaš biznis.

Kako bismo Vam pružile adekvatne stručne savete, udružile smo Jovanino bogato korporativno iskustvo i preduzetnička znanja u pokretanju novih biznisa, i Brankinu višegodišnju konsultantsku praksu i teorijska znanja iz marketinga. LearningLAB Vam daje pristup našem načinu razmišljanja i marketing/biznis logici zahvaljujući kojima na praktičan način pristupamo izazovima poslovanja.

    Prijava





    x