Dobar dan, dobri ljudi!
Dobro došli u @ja_branka marketing zajednicu koja okuplja 1.663 marketara koji će čitati današnji newsletter. Zato, srećan četvrtak svima koji slave!
Verujem da znate da je omiljeni ukus sladoleda svuda na svetu vanila. U prilog činjenici da je vanila kraljica svih sladoleda, „all time classic“ govore i brojna istraživanja tržišta, ali i naučne studije. Svi vole vanilu. Vanila je nežna, slatka, ukusna i dovoljno jedinstvena i neutralna da je svima omiljena. Vanila je nekako uvek dobra osnova za nadogradnju ukusa, nezamenjivi klasik za sva vremena. Da situacija bude zanimljivija, isti nalazi su nađeni na svim tržištima sveta. Ljudski rod voli sladoled od vanile 🙂. Odgovor zašto, leži u psihologiji potrošača i u marketingu. Istraživanja u oblasti neuromarketinga i čulnog brendiranja potvrdila su da potrošači širom sveta vole vanilu jer ih nepogrešivo podseća na majčino mleko. Iako nesvesni ukusa mleka koje smo pili kao novorođene bebe, naši čulni receptori pamte ukuse, mirise, dodire i zvukove koji su činili da se osećamo lepo, sigurno i ugodno. S toga, naš um, neretko, izvede neki trik i vrati nas u trenutak za koji smo mislili da je zaboravljen ili izgubljen. Miris omiljenog kolača koji je pravila baka, pokošene trave, sveže ispečenog hleba, kafe, zvuk poznate melodije za koju smo bili sigurni da smo je zaboravili ili zagrljaj koji se pamti za ceo život, iskustva su koja pamtimo čak i kada mislimo da ih se ne sećamo ili da smo ih zaboravili.
Jednako kao i ljudi, i brendovi imaju svoja čula i sa potrošačima, planski ili neplanski, komuniciraju putem čula vida, mirisa, ukusa, zvuka i dodira. Uloga čula u izgradnji iskustva brenda od strane potrošača je svakodnevno prisutna i dešava se bez obzira da li se marketari bave čulnim aspektom brenda. Radeći sa brendovima i istražujući ovu temu, jedan zaključak mi se nameće – hteli ili ne, brendovi se oslanjaju na čula, a i da ne znaju da to rade. Svi brendovi imaju svoj čulni potpis, pa bi bilo dobro da znaju i da upravljaju istim. Zato je današnje pismo posvećeno temi čulnog brendiranja i kako upotrebiti čula kako bi se izgradili snažni brendovi!
Temu čulnog brendiranja odabrala sam za današnje pismo jer je jedna od tema koja me je još tokom studija fascinirala i uvela u svet marketing magije, učinila da zavolim brendove i posvetim svoju karijeru brendovima. Zato sam za vas odabrala neke od najboljih domaćih i stranih primera Bogova čulnog marketinga! Uživajte, biće ovo poseban doživljaj koji će digitalnim putem učiniti da poželite da iskusite neke brendove u stvarnosti! |